Комплаенс қызметі
«Самұрық-Қазына» АҚ комплаенс қызметі өз қызметінде Қордың комплаенс қызметі туралы Ережені басшылыққа алады, оның жаңа редакциясы «Самұрық-Қазына» АҚ Директорлар кеңесінің 2024 жылғы 20 мамырдағы №235 шешімімен, Қазақстан Республикасының Сыбайлас жемқорлыққа қарсы заңнамасымен және комплаенс және сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл саласындағы үздік әлемдік тәжірибелермен бекітілген.
Қордың Комплаенс қызметінің негізгі мақсаты Қазақстан Республикасының сыбайлас жемқорлыққа қарсы заңнамасының сақталуын қамтамасыз ету, комплаенс бағдарламасын дамыту, оның ішінде портфельдік компаниялардың комплаенс қызметтерінің қызметін үйлестіру, коммуникациялар мен оқыту, бастамашылық ақпарат желісін қолдау (жедел желі), тексерулер мен тергеулер жүргізу, үшінші тұлғалармен өзара әрекеттесу, мүдделер қақтығысын анықтау және шешу, Қордың компаниялар тобында комплаенстың басқа да бағыттарын дамыту болып табылады.
2024 жылы Қордың Комплаенс қызметі Қор компаниялары тобында комплаенс функциясын дамытуды, Қор компаниялары тобы деңгейінде комплаенс бағдарламасының жекелеген элементтерін автоматтандыруды және Қор компаниялары тобы қызметінің ашықтығын арттыра отырып, реттеушімен өзара әрекеттесуін дамытуды жалғастырды.
Қор басшылығы адалдық идеологиясын ілгерілетуге және Қордың корпоративтік басқаруындағы қоғамдық бақылауды күшейтуге бағытталған жоспарлы жұмыс жүргізуде. Сондай-ақ, Қор басшылығы дұрыс «Жоғардан тонды» белгілейді, заңнаманың талаптарын және комплаенс саясатын сақтау қажеттілігі атап өтіледі.
Қордың Комплаенс қызметінің басшысы квазимемлекеттік және жеке сектордағы комплаенс функциялары, мемлекеттік органдармен және бизнес-қоғамдастықпен кездесулер мәселелері бойынша норма шығару жұмысына белсенді қатысады.
2024 ЖЫЛДЫҢ ҚОРЫТЫНДЫСЫ БОЙЫНША КОМПЛАЕНС ҚЫЗМЕТІ:
- «Сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл туралы» ҚР Заңына енгізілген өзгерістерге, сондай-ақ 2023 жылғы желтоқсанда Қордың комплаенс функциясының корпоративтік стандартын (бұдан әрі - Корпоративтік стандарт) бекітуге байланысты 2024 жылғы 20 мамырда «Самұрық-Қазына» АҚ Сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл саясатының жаңа редакциясында бекітілді.
- Қордың Директорлар кеңесінің 2024 жылғы 20 мамырдағы шешімімен «Самұрық-Қазына» АҚ Комплаенс қызметі туралы ереже жаңа редакцияда бекітілді.
- 2024 жылғы 11 наурызда «Сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл туралы» ҚР Заңының ережелеріне сәйкес Комплаенс қызметі әзірлеген «Самұрық-Қазына» АҚ-да Сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл жөніндегі нұсқаулық бекітілді.
- Қор Басқармасының 2024 жылғы 26 желтоқсандағы шешімімен Қор тобының комплаенс қызметтерінің жұмысын талдауды ескере отырып, «Самұрық-Қазына» АҚ тобының комплаенс функциясы бойынша Корпоративтік стандартқа өзгерістер мен толықтырулар бекітілді.
- Әдістеме мен есептілікті жетілдіру бойынша ұсыныстар әзірлеу, практикалық қызметте туындайтын проблемалық мәселелерді талқылау мақсатында жұмыс тобы құрылды, оның құрамына Қордың комплаенс қызметі басшысының төрағалығымен Қор тобының комплаенс қызметінің басшылары кірді.
- Экономикалық ынтымақтастық және даму ұйымы (ЭЫДҰ) сыбайлас жемқорлыққа қарсы күрес жөніндегі Стамбул іс-қимыл жоспары шеңберінде ҚР заңнамасы мониторингінің 5-ші кезеңін аяқтады. Мониторингке квазимемлекеттік сектордағы сатып алулардың ашықтығы және сыбайлас жемқорлыққа қарсы күрес сияқты сыни салалар енгізілген.
- Барлық компанияларда сыбайлас жемқорлыққа қарсы стандарттар қабылданды және парасаттылықты қамтамасыз етуге және сыбайлас жемқорлықтың алдын алуға бағытталған кешенді шаралар іске асырылды. Айқындық пен ашықтық мәселелері бөлек атап өтілді. Бағалаудан өткен Қордың барлық компаниялары қаржылық және операциялық нәтижелерін, үшінші тұлғалармен елеулі мәмілелерін, сыбайлас жемқорлыққа қарсы комплаенс-бағдарламалардың орындалуы туралы ақпаратты жария түрде ашады, сондай-ақ ақпараттандырушыларға және сыбайлас жемқорлыққа қарсы қағидалардың бұзылуы туралы хабарламалар беруге арналарға ұсынады.
- Негізгі мақсаты Жедел желіге келіп түсетін өтініштерді толық және жан-жақты қарау, мемлекеттік базаларда қамтылған контрагенттер туралы мәліметтерге қол жеткізуді, тәуекел деңгейін айқындауды, үлгілік қорытындыларды қалыптастыруды және Қор тобының барлық компаниялары қол жеткізе алатын бірыңғай интерфейс арқылы тексеру нәтижелерін сақтауды қоса алғанда, контрагенттерді тексеру бөлігінде комплаенс процестерді автоматтандыру болып табылатын E-Compliance жүйесі пайдалануға енгізілді.
- Оқыту іс-шаралары бөлігінде 2024 жылы Қордың комплаенс қызметі «Іскерлік әдеп және корпоративтік комплаенс-жүйедегі жоғары менеджменттің рөлі» онлайн-курсын әзірлеп, іске қосты.
- «Samruk Business Academy» ЖМ базасында Қор тобының Комплаенс қызметі қызметкерлерінің құзыретін арттыру үшін «Комплаенс сарапшы» бағдарламасы бойынша оқыту іске қосылды.
2025 ЖЫЛҒА АРНАЛҒАН ЖОСПАРЛАР
2025 жылы Комплаенс қызметі компаниялар тобындағы комплаенс функцияларын одан әрі дамытуды, оның ішінде әдіснамалық базаны жетілдіруді және сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениетті қалыптастыруды, комплаенс функцияларын одан әрі цифрландыруды, Қор қызметіндегі комплаенс тәуекелдерін сәйкестендіруді және Комплаенс жұмысының тиімділігін бағалау әдістемесін әзірлеуді жалғастырады.