АҚПАРАТТЫҚ ЖӘНЕ КОММУНИКАЦИЯЛЫҚ ОПЕРАТОРЛАР

994,6
млрд тенгеоборот финансовых услуг

Пошта-логистикалық, қаржылық және цифрлық қызметтер

«Қазпошта» АҚ – бүгінде пошта-логистикалық, қаржылық, брокерлік, агенттік және басқа да қызметтерді көрсететін әлеуметтік маңызы бар қызметтің ауқымды спектрінің агрегаторы. Бұл Қордың зейнетақыларды, жәрдемақыларды және мерзімді басылымдарды жеткізуге әлеуметтік жауапкершілігі бар жалғыз еншілес кәсіпорны.

Қызметтің негізгі нәтижелері

Компанияда 20 мыңға жуық адам жұмыс істейді. Кәсіпорын қаржылық тұрғыдан әрдайым қолайлы кезеңдерді бастан өткермегеніне қарамастан, соңғы 10 жылда қысқартулар туралы мәселе ешқашан болған емес. «Қазпошта» ұйымшыл командасы қаржылық жағдайды сауықтыратын жаңа жобалар мен бастамаларды іске қосу жөніндегі іс-шаралар кешенінде көрініс табатын Даму стратегиясын дәйекті түрде іске асыруда.

Стратегияның негізгі бағыттарының бірі жеделдетілген цифрландыру. «Қазпошта» командасы логистика процестерін автоматтандыру, курьерлік өнімдерді реинжинирингтеу, біздің курьерлерімізге еңбекақы төлеуді енгізу бойынша белсенді жұмыс жүргізуде.

2022 жылы компания курьерлік жеткізу қызметінің сапасын арттыруға назар аударды. Процестерді автоматтандыру арқылы пошта жөнелтілімдерін өңдеу, түсіру және жүктеу уақытын қысқартуға арналған мобильді қосымша, курьерлерге арналған GoPost қосымшасы, сәлемдемелерді паллеттеу және контейнерлеу үшін мобильді қосымшасы әзірленді.

Электрондық коммерцияны дамыту Қазақстан үшін тауарларды өткізудің жаһандық ресурстары бар халықаралық нарықты, сапалы өнімге қолжетімділікті, қолма-қол ақшасыз төлемдерге көшуді ашады. Сондықтан «Қазпошта» АҚ нарыққа ілесіп келеді. E-commerce форматында қызмет көрсету сапасын арттыру үшін 2022 жылы процестердің реинжинирингі жүргізіліп, GoPost экожүйесі құрылды. Интернет-дүкендердің иелері тауарларды қабылдауды, өңдеуді, сақтауды, қадағалауды және түпкілікті тұтынушыға жеткізуді қамтитын қызметтер кешенін ала алатын фулфилмент-орталықтар ашылды. Бұл ретте интернет-дүкендер логистикаға, тауар үшін қойманы жалға алуға, персоналға және басқа да шығындарға өздерінің шығындарын барынша азайтады, сондай-ақ сәлемдемелерді жеткізу мерзімдері айтарлықтай қысқарады. Еліміздің барлық облыс орталықтарында «Қазпошта» бөлімшелерінде электрондық коммерция орталықтары жұмыс істейді. Электрондық коммерцияның тағы бір бағыты – пошта және сәлемдеме супермаркеттері. Осы сегменттегі «Қазпошта» нарығының үлесі 19%-дан артық.

Компанияның әлеуметтік жауапкершілігі зор – Қазпошта қызметкері 80 жастан асқан адамдарға, мүмкіндігі шектеулі жандарға, ардагерлерге зейнетақылар мен жәрдемақыларды үйге жеткізеді. 24/7 режимінде мерзімді баспа басылымдары ең шалғай елді мекендерге жеткізіледі. 2022 жыл компанияда «Пошташы жылы» деп жарияланғаны кездейсоқ емес, бұл »Қазпошта» пошташылары мен операторлары қызметінің бірқатар өзекті мәселелерін шешуге мүмкіндік берді.

Бүгінгі таңда «Қазпошта» АҚ кредиттеуден басқа қаржылық қызметтердің барлық спектрін көрсетеді. Бұл ретте, «Қазпошта» АҚ кредиттеуге және депозиттерді жүргізуге лицензиясы бар банктердің бәсекелестік ортасында жұмыс істейді, бұл кірістіліктің маңызды құрамдас бөлігі. «Қазпошта» АҚ бұл қызметтерді серіктес банктердің агенті ретінде көрсетеді.

Бірақ «Қазпошта» АҚ қызметінің басты бағыты пошта-логистикалық қызметтер болып қала береді, олар, өкінішке орай, кредиттік-қаржылық қызмет сияқты пайда әкелмейді.

Бүгінгі таңда «Қазпошта» АҚ ел халқының 41%-ы үшін – ауыл тұрғындары үшін – мынадай қызметтерді: т/ж және авиабилеттерді сатудан бастап тұтынушылық кредиттеуге дейінгі пошта, қаржы және агенттік қызметтерді алудың жалғыз терезесі. Пошташылар мемлекет пен тұрғындар арасында, әсіресе ауылдық жерлерде байланыс буыны болып қала береді.

Инфрақұрылымға назар   аударылды

2022 жылы «Қорғас – Шығыс қақпасы» АЭА аумағында орналасқан Бонд қоймасы өзін-өзі ақтауға шықты. Мұнда Қазақстан арқылы Қытайдан Еуропа мен Орталық Азия елдеріне коммерциялық тауарды әкелу және транзиттеу, сондай-ақ ЕАЭО елдеріне транзиттік жүктерді өңдеу жөніндегі операциялар және Қазақстанға арналған поштаны қабылдау жүзеге асырылады (күн сайын 100 тоннаға дейін мүмкіндігі бар). Бонд қоймасында жүктерді теміржол және автомобиль көлігімен қабылдау және жөнелту мүмкіндігі бар. Оның басты ерекшелігі – тауарларды кедендік баждарды төлемей сақтау. Қойманы пайдалануға беру Қазақстанның транзиттік әлеуетін дамытуға ықпал ете отырып, алыс шет елдерге пошта жөнелтілімдерін іске асыруға, тауарларды жеткізу мерзімдерін 1-ден 10 күнге дейін қысқартуға және тауар айналымын ұлғайтуға мүмкіндік берді.

Қазақстандық бонд қызметтерін Ресей, Өзбекстан, Қырғызстан, Әзірбайжан клиенттері сұранысқа ие. Қытайдың ірі логистикалық компанияларымен және пошта әкімшіліктерімен-серіктестермен ынтымақтастық туралы келісімдерге қол жеткізілді, бұл тікелей тауар ағындарының көлемін ұлғайтуға мүмкіндік береді. «Yiwu Yuexuan Trade Co.» компаниясымен Ресейге транзитке шарт жасалды. LTD, басқа клиенттермен шарт жасасу бойынша жұмыс жүргізілуде. 2022 жылғы тамызда Ресей Федерациясына 400 кг көлемінде пошта транзитін қабылдау пилоты өткізілді.

Тауарларды бонд қоймасында сақтау сатушылар мен электронды сауда алаңдары үшін ең тиімді. Мұндай қоймалық орналастыру оларға тауарларды сатып алушыға жеткізу үшін кедендік аумақтан тауарды нақты әкеткеннен кейін ғана салық баждары мен алымдарын төлей отырып, «қол астында» болуға мүмкіндік береді. Бұл бизнеске шығындарды азайтуға және сонымен бірге клиенттерге олардың тапсырыстарын тезірек жеткізуге мүмкіндік береді.

Бұл өндіруші елден жеткізуді күтпестен өз тауарларын қысқа мерзімде алатын соңғы тұтынушыларға да тиімді. Осы артықшылықтардың барлығы электрондық коммерцияны дамытуға және қолма-қол ақшасыз төлемдер санының өсуі есебінен қаражаттың көлеңкелі айналымының көлемін азайту жөніндегі мемлекеттік міндетті шешуге ықпал етеді.

«Қазпошта» АҚ логистикалық инфрақұрылымды жаңғыртуға көп көңіл бөледі. Бүгінгі таңда компанияның иелігінде 13 сұрыптау орталығы және жалпы ауданы 25 мың шаршы метрден асатын үш хаб бар. Бес жыл ішінде өндірістік қуаттылық тағы 33,4 мың шаршы метрге артады, яғни 2025 жылға қарай 2,5 есеге жуық.

Электрондық сауда

Бүгінгі таңда «Қазпошта» транзиттік пошта қызметтерінен түсетін кірістер шекара маңындағы елдердің тауар айналымының көлемімен салыстырғанда салыстырмалы түрде төмен. Осы сегменттегі табыстың ең үлкен үлесін Қазақстанға ҚХР-дан Еуроодақ елдеріне транзит әкеледі. Сонымен қатар халықаралық пошта корпорациясы сарапшыларының пікірінше, 2025 жылға қарай Орталық Азияда барлық жаһандық сауда ағындарының 40% шоғырланатын болады.

Серіктестік желі бөлімшелерін қоса алғанда «Қазпошта» филиалдық желісі елдің барлық аумағын, ауылдық жерлерге дейін қамтиды және 18 мыңнан астам адам жұмыс істейтін 2700-ден астам өндірістік бөлімшені құрайды.

Фулфилмент-орталықтар сатып алушыларға тауарларды қабылдау, сақтау, жинау, буып-түю және жеткізу бойынша қызметтердің толық циклімен Алматы, Ақтөбе, Астана қалаларында жұмыс істейді. Бұл логистикаға, тауар үшін қойманы жалға алуға және т. б. шығындарды азайтатын кәсіпкерлер үшін ыңғайлы. Тауарларды фулфилмент орталығында орналастырудың арқасында сәлемдемелерді жеткізу мерзімі қысқарады.

Дербес қызмет көрсетуге арналған 219 сәлемдеме супермаркеті жұмыс істейді, онда екі аймақ қарастырылған: сәлемдемелерді алу және жөнелту. Қызметтерді ұсынудың бұл форматы өзіне-өзі қызмет көрсету режимінде сервисті енгізу есебінен бизнес-процестердің тиімділігін арттырады

Көрсеткіш

2021

2022

өндірістік көрсеткіштер:

пошталық, мың бірлік

131 662

114 663

қаржылық, млн теңге

1 144 094

994 618

агенттік, млн теңге

36 067

28 677

қаржылық көрсеткіштер, млн теңге:

түсім

53 521,7

60 977,5

таза пайда

- 7 172

- 12 453,7

операциялық пайда

- 7 109,6

- 6 837,3

таза борыш

7 000

7 000

төленген салықтардың көлемі, млрд теңге

5,8

6,0

Көрсеткіш

Өлшем бірлігі

2020

2021

2022

1.

Жұмыскерлер

адам

21 101

18 468

17 972

2.

Жиынтық табыс

млрд теңге

56,1

54,2

62,6

3.

Қызметтер көлемі:

 

 

 

 

 

- Пошталық

млн бірлік

149,2

146,4

114,7

 

- Қаржылық

млрд теңге

1 372,9

1 144

994,6

 

- Агенттік

млрд теңге

27,6

36

28,7

4.

Өндірістік желі

бірлік

3 081

2 873

2 746

5.

Пошта байланысы бөлімшелерін автоматтандыру

%

87,5 

88,3 

87,1 

6.

Супермаркеттер

бірлік

237

219

219

7.

Пошоматтар

бірлік

151

151

151

8.

Серіктестік желіге берілген бөлімшелер

бірлік

625

253

216

9.

Көлік

бірлік

 

 

 

 

- Жеңіл автомобильдер

бірлік

1 881

1 747

1 783

 

- Жүк көліктері

бірлік

188

191

246

 

- Пошта вагондары

бірлік

36

36

35

 

- Басқа да

бірлік

113

117

811

Пошта – бұл интернет-дүкендерде және каталогтарда тапсырыс берілген тауарларды беру бойынша автоматтандырылған терминал, кем дегенде 8 сағаттық жұмыс режимі бар балама жеткізу қызметі ретінде жасалған. Қазір Қазақстанда барлық облыс орталықтары мен Республикалық маңызы бар қалаларда 151 пошта бөлімшесі жұмыс істейді.

Корпоративтік интернет порталы «post.kz», бұл қызметтердің гипермаркеті. Порталда онлайн режимінде пошта және қаржы қызметтерін пайдаланушылар үшін оның ыңғайлылығын арттыру бойынша жұмыстар үнемі жүргізілуде. Бұл жүйе банк карталарын байланыстыра отырып, жеке тұлғалар үшін интернет-банкингті жүзеге асыруға мүмкіндік береді.

B2B-сервистерінің клиенттері «рost.kz» 700-ден астам компания бар. Сәлемдемелерді жіберу, бланкілерді онлайн толтыру және басқа қызметтер қызметі бизнесті жүргізуді ыңғайлы етуге мүмкіндік береді. Тіркелген пайдаланушылардың жалпы саны шамамен 1 770 мыңды құрады, күн сайын рost.kz-ке 600 адам қосылады.

Брокерлік, дилерлік, трансфер-агенттік қызметті жүзеге асыруға, жеке тұлғалардың банктік шоттарын ашуға және жүргізуге лицензиялар бар.

Жыл сайын бизнес саласы кеңейіп, клиент үшін қолайлы жағдай жасауға бағытталған жаңа жобалар іске асырылуда. Пошта саласындағы мемлекеттік және салалық бағдарламаларды іске асыру процесіне белсенді қатысады. Ашықтық пен тепе-теңдік маңызды әлеуметтік функцияларды орындайтын жалпымемлекеттік инфрақұрылымның бөлігі ретінде және сонымен бірге коммерциялық ұйым ретінде сақталады

Пошта қызметтері

Компания 2023 жылдың соңына қарай GoPost экожүйесінің базасында мобильді қосымшаны енгізу есебінен ауылдық пошта байланысы бөлімшелерінде қызмет көрсету технологиясын қайта форматтауды жоспарлап отыр.

2022 жылы «GMS» (Global monitoring system – жаһандық мониторинг жүйесі) жазбаша хат-хабарларды бақылаудың жаңа жүйесі енгізілді. Өздеріңіз білетіндей, сапаны өлшеу арқылы ғана жақсартуға болады. Жаһандық мониторинг жүйесі – бұл халықаралық ДПО бюросы басқаратын заманауи өлшеу жүйесі. Оның негізгі мақсаты – әрбір қатысушыға дәл және сапалы операциялық нәтижелерді ұсыну. Бұл ақпарат ДПО ішінде белгіленген тиімділік бонустары жүйесіне сәйкес ДПО шығыстары үшін сыйақыны анықтау және жұмыс пен сапаны жақсарту бойынша негізделген шешімдер қабылдауға көмектесу үшін пайдаланылуы мүмкін.

Бұған дейін ДПО-дан қазіргі уақытта Алматы, Астана және Шымкент қалаларында орнатылған және бапталған жаңа «GMS» жабдығы алынған болатын. Бұл жабдықтың техникалық мүмкіндіктері жазбаша хат-хабарларды жеткізудің сапасы мен уақтылығын дәлірек бағалауға мүмкіндік береді. Еліміздің басқа да ірі қалаларында «GMS» жүйесін енгізу күтілуде.

ДПО-дан пошта жөнелтілімдері пошта трафигін қабылдау және өңдеу жүзеге асырылатын жұмыс объектілерінде орнатылған RFID антенналары арқылы оқылады. Бұл процесс қызмет көрсету сапасын анықтау үшін қажетті ақпараттың негізгі бөлігін жасайды.

ҚР Қаржы министрлігінің Мемлекеттік кірістер комитетімен 200 евродан немесе 31 кг-дан аспайтын халықаралық пошта жөнелтілімдеріне қатысты интеграция жүргізілді. Пошта жөнелтілімдерінің осы түрлері бойынша деректерді мемлекеттік кедендік бақылау органдарына алдын ала беру және алдын ала шешімдер алу жүргізіледі. Интеграция есебінен пошта жөнелтілімдерін өңдеу мерзімдерін және мемлекеттік органдардан сұраулар санын қысқартуға болады.

Желіні жаңғырту шеңберінде операторлар үшін 2 мыңға жуық планшет және курьерлер үшін жалпы сомасы 2,4 млрд теңгеге 3,5 мың смартфон сатып алу талап етіледі. Желіні жаңғырту нәтижесінде Компания халықтың саны 2 мың адамнан аз Қазақстанның солтүстігі мен шығысындағы ауылдық тірек елді мекендерді жабатын болады.

Әлеуметтік серіктестік

2022 жыл компанияның жаңа экономикалық жағдайдағы қиын жағдайлары мен адамның еңбек қажеттіліктерінің артуы арасындағы қайшылықтарды ашты. Жанжалсыз емес, Қазпоштада еңбекшілер мен жұмыс берушілер өкілдерінің кәсіби бірлестіктерінің күшімен татуластыру рәсімдері мен медиация жолымен ымыралы шешімдерге қол жеткізілді.

Жалғыз акционер – «Самұрық-
Қазына» АҚ қолдауымен – «Қазпошта» АҚ басшылығы компанияның өндірістік персоналына – 14 мыңнан астам адамның жалақысын (жалпы штат санының 93,5%) көтеру туралы шешім қабылдады. 2022 жылы жұмыскерлердің орташа айлық жалақысы 29,6%-ға немесе 149,2 мың теңгеден 193,4 мың теңгеге дейін өсті, оның ішінде өндірістік персонал қызметкерлері бойынша орташа жалақының өсуі 33,3% -ды құрады немесе орташа айлық жалақы 135,0 мың теңгеден 179,9 мың теңгеге дейін өсті.

2022 жылы Ұжымдық шарттың жаңа редакциясын дайындау басталды. 30 және одан да көп жыл үздіксіз еңбек өтілі бар жұмыскерлер үшін зейнеткерлік жасқа жеткен және еңбек шарты бұзылған жағдайда үш орташа айлық жалақы мөлшерінде біржолғы жәрдемақы төленетін болады, бұрын бұл тармақ болмаған. Сондай-ақ еңбек шарты бұзылған кезде 1 немесе 2 топтағы мүгедектігі бар филиалдардың қызметкерлері үш орташа айлық жалақы мөлшерінде біржолғы жәрдемақы алатын болады (бұрын бір орташа айлық жалақы болған).

Шартта өндірістік жарақат алған немесе еңбек міндеттерін орындау кезінде ауырған жұмыскерлердің мүдделері ескерілген. Жұмыскер өзінің жұмысын қалпына келтіргенге дейін олар орташа жалақының кем дегенде 100%-ын төлей отырып, жұмыстан босатылады. Немесе оған мүгедектік немесе кәсіби еңбек ету қабілетінен айырылу белгіленеді. Бұрын осы санаттағы жұмыскерлерге орташа жалақының 50%-дан аспайтын төлемдер төленген.

Қолма-қол ақша мен құндылықтарды тасымалдауға және жеткізуге байланысты жұмыскерлердің тізімі кеңейтілді. Бекітілген мамандар тізбесімен қатар жылжымалы пошта байланысы бөлімшелерінің бастықтары енгізілді, осы лауазым бойынша жұмыскерлерге тәуекел үшін қосымша ақы көзделген.

ҚМГ-ның IPO-на қатысу

2022 жылғы 9 қараша мен 2 желтоқсан аралығында IPO шаясында компания ҚМГ акцияларын сатып алуға өтінімдерді қабылдауға қатысты. Ел тұрғындары үшін 1 170 бөлімше арқылы және біздің веб-сайт арқылы қашықтан акцияларды сатып алуға өтінім беру мүмкіндігі берілді.

IPO бағдарламасында еліміздің барлық азаматтарына қолжетімділік жағдайларын жасау және инвесторлардың барынша көп санын қамту үшін 2022 жылғы тамызда Astana International Exchange Central Securities Depository Limited (AIX CSD) ақпараттық жүйелерімен интеграциялық іс-шаралар өткізілді. Аталған іс-шара ел азаматтарына «Tabys» қосымшасы арқылы ҚМГ акциясын сатып алуға тікелей жазылуды жүзеге асыруға мүмкіндік берді.

Компания Қор, ҚМГ, қор биржалары және брокерлік компаниялармен бірлесіп, Қазақстан бойынша көшпелі кездесулерде IPO өткізуге дайындық кезінде ақпараттық-түсіндіру жұмыстарына қатысты.

Дүниежүзілік қор биржалары федерациясының (WFE) KASE жыл сайынғы World Investor Week 2022 бағдарламасын қолдау мақсатында Алматы және Астана қалаларының жетекші ЖОО-да KASE FEST қазақстандық брокерлерінің жәрмеңкесін өткізді, бұл іс-шараға біз де белсенді қатысқанбыз.

«Қазпошта» АҚ бірқатар жағдайларда азаматтар мен Мемлекет арасындағы жалғыз байланыстырушы буын болып қала отырып, ел мен оның халқы алдындағы борышын орындауды жалғастыруда. Стратегиялық жаңғырту осы институттың бұрын «бұзылған» және «артта қалған» болып көрінген пайдалы қызметінің жаңа бағыттарының пайда болуына әкелді. Бүгінде «Қазпошта» АҚ Қоғам мен ШОБ-ты дамытуға көмектесіп, жаңаруға сенімді бағытты ұстауда.